Marketing die richting geeft en werkt
Veel bedrijven willen sneller groeien. Of juist meer rendement. Ik help je kiezen waar je het verschil wilt maken, welke klanten je wilt aantrekken en hoe marketing en sales dat verhaal consequent uitvoert. Als je weet waarom klanten voor je kiezen, hoe je ze vasthoudt en waar je winst vandaan komt, kun je duurzaam groeien. Ik help B2B-bedrijven daar systematisch aan werken. Met vier concrete trajecten die je commerciële basis versterken.
Ik stop niet bij advies: ik help ook bij de implementatie. Met een praktische lead- en contentstrategie vertaal ik plannen naar concrete leads en duurzame groei.
Vier pakketten die je positie verstevigen
Elk traject richt zich op een cruciale vraag in je bedrijf: waarde, klant, mens en rendement.
Onderscheid
Business Waardeplan
Waarom kiezen klanten voor ons en niet voor de concurrent?
Scherp krijgen wat je onderscheidt als de prijs niet (meer) genoeg is. Van inzicht naar verhaal dat sales en marketing kunnen gebruiken.
Klant
Inkoper
Opvolgplan
Hoe behouden we klanten bij inkoperwissel aan klantzijde?
Van transactie naar relatie. Structuur in je accountmanagement, zodat je niet afhankelijk bent van één contactpersoon bij je klant.
Rendement
Ideale Klant Kompas
Welke klanten zorgen voor het beste rendement?
Focus op klanten die écht waarde opleveren. Van breed naar slim groeien, met heldere keuzes in je marktstrategie.
Medewerker
Employer Journey Plan
Hoe zorg ik dat mijn beste mensen niet voor 200 p/md meer vertrekken?
Een werkgeversverhaal dat klopt van binnen én naar buiten. Productie- en kantoormedewerkers kiezen voor werkgevers die ze waarderen.
Thought leadership: de strategische laag onder marketing die alles richting geeft
Veel bedrijven willen toewerken naar thought leadership: het vernieuwen van het gesprek in de markt. Je doorbreekt bestaande denkpatronen en laat klanten een ander, scherper of toekomstgerichter perspectief zien. Een thought leader geeft richting met vernieuwende inzichten, duidelijke standpunten en bewezen expertise.
Visiepositionering is mijn manier om dat te bereiken. Niet alleen laten zien dat je kennis hebt, maar een standpunt innemen dat richting geeft: waar je voor staat, welke klanten je wél en niet bedient en welke belofte je aan de markt doet. Vanuit die keuzes ontstaat herkenning in elke interactie, meer focus in je marketing en een voorspelbare pipeline voor sales.
Sectoren
Ik werk vooral met B2B-bedrijven die complexe producten of diensten verkopen. Maar zit je in een andere branche, klop vooral aan. Ik heb een brede ervaring in verschillende sectoren.
🏭 Hightech & maakindustrie
Machinebouw, verpakkingen, technische productie, metaal, precisie, mechatronica en nog veel meer.
🚚 Logistiek
Transport, warehousing, supply chain dienstverleners
💻 Tech & SaaS
Softwarebedrijven, IT-dienstverleners, technische oplossingen
Wil je weten wat ik voor jouw bedrijf kan betekenen?
Plan een groeigesprek van 30 minuten. We verkennen samen waar je vastloopt, wat je nodig hebt en of we een match zijn. Geheel vrijblijvend.
Wat je krijgt:
Helder inzicht in wat je marketinguitdaging is
Mijn eerste ideeën voor jouw situatie
Duidelijkheid of we goed kunnen samenwerken

