Mijn eigen(wijze) aanpak.
Ik denk niet voor een bedrijf maar als het bedrijf.
Meer dan dertig jaar deed ik dit in loondienst. Ik werkte voor verzekeraars, webshops, maakbedrijven (met Saas oplossingen) en voor bedrijven met grote retailklanten. Ik heb marketing afdelingen opgezet en geleid, product development aangejaagd, innovatie gebracht. Thoughtleadership was mijn uitgangspunt.
Tien jaar leidinggevende ervaring en het coachen van teams leerde mij nog iets anders: organisaties lopen niet alleen vast in hun marketing, maar ook in hun mensen. Vooral vrouwen ervaren barrières — van cyclus tot overgang — die hun inzetbaarheid beïnvloeden. En vaak praat niemand erover.
Ik werk moeiteloos voor een scale-up, mkb'er of corporate: ik stap in alsof het mijn eigen merk is. Ik schakel snel, filter hoofd- van bijzaken en vertaal visie naar een heldere rode draad. Zowel in marketing als in mensen.
Om te kunnen groeien en specialiseren doe ik dat sinds 2025 als zelfstandige met mijn bedrijf Compassu. Ik werk vanuit twee ingangen: strategische positionering voor B2B-bedrijven én strategisch HR-advies rond vrouwelijke inzetbaarheid.
Waarom Compassu Marketing
De naam Compassu is een knipoog naar Sardinië en de Sardijnse taal. Het is de taal van het eiland dat een plek in mijn leven kreeg en in mijn hart.
De naam resoneert in het Nederlands met kompas en compassie. En dat is wat Sardinië voor mij betekent: mijn kompas als ik richting nodig heb. Gewoon door er te zijn en te genieten van de zee, bergen en rauwe schoonheid.
Maar het klinkt ook als compassie. Ik heb in mijn leven moeten leren dat compassie met jezelf nodig is, vooral als je de lat zo hoog legt als ikzelf doe.
En dat geldt ook voor ondernemers en marketing. Niet alles draait om cijfers of zichtbaarheid, maar ook om aandacht. Voor jezelf als ondernemer of als leidinggevende. Voor je team. Voor je klant.
Compassu Marketing staat precies op dat snijvlak. Strategie én compassie. Richting én aandacht.
Ik verbind wat er wél toe doet.
Mijn kracht zit in het razendsnel verbinden van signalen, inzichten en visie tot een helder verhaal. Ik noem het 'connecting the dots'. Wat anderen als losstaande informatie zien, zie ik als richting.
Dat helpt jou om sneller keuzes te maken, scherper te positioneren en gerichter te handelen. Of het nu gaat om je marketingstrategie of de inzetbaarheid van je vrouwelijke medewerkers: ik help je de juiste verbindingen maken.
Meer weten?
Wat mijn klanten en werkgevers zeggen
-
CEO
“Erna stelde precies de juiste vragen. Ze zorgde voor een heldere beschrijving van onze positionering, en vertaalde dat in zeer korte tijd naar een heldere website en concrete acties.”
-
Leidinggevende
“Erna maakt zich problemen eigen, verdiept zich en lost ze op. Daarbij is vaak een nodige dosis creatief denken vereist.”
-
Oud-collega
“Erna is een van de beste B2B marketeers die ik ken.”
Laten we kennismaken
Bepaal of wij een match zijn. Je kunt een afspraak inplannen om geheel vrijblijvend met mij kennis te maken en mijn eerste ideeën voor jouw bedrijf te horen.

