Adviesplan naar 1e stap

Boys with Brains is een specialist in ICT- en AV-installaties met 24/7 service in 17 Europese landen. Het bedrijf beschikte over een sterke operationele basis – meer dan 1.000 field engineers, 250.000 interventies per jaar – maar had moeite om die kracht zichtbaar te maken richting de markt. Geen duidelijke positionering, versnipperde marketing en een website die niet werkte voor new business.

De uitdaging

De bestaande website van Boys with Brains voldeed niet aan de commerciële ambities. Hoewel het bedrijf een sterk internationaal serviceapparaat heeft, kwam dat in de online presentatie nauwelijks tot uitdrukking. De site was te algemeen, had versnipperde content en gaf geen helder overzicht van de verschillende diensten. Ook de navigatie was onduidelijk, waardoor potentiële klanten moeite hadden om snel de juiste informatie te vinden.

Mijn rol

Op basis van een intake en debrief heb ik de situatie van Boys with Brains geanalyseerd. Vervolgens heb ik keuzes gemaakt in de merk- en dienststructuur en dit vertaald naar een concreet websitevoorstel met nieuwe navigatie, contentindeling en visuele opbouw. Daarmee kreeg de organisatie een duidelijke richting en een praktisch uitvoerbaar plan voor optimalisatie van de website.

De aanpak

Ik koos bewust voor een quick win-aanpak: geen volledig nieuw platform, maar een grondige herstructurering en uitbreiding van de bestaande site. Daarmee kon Boys with Brains binnen korte tijd een professionelere en klantgerichtere online presentatie neerzetten.

De aanpak bestond uit drie sporen:

1. Nieuwe structuur en navigatie

De website kreeg een indeling die aansluit bij de kernproposities. Deze indeling maakte het dienstenaanbod concreet, herkenbaar en beter vindbaar voor verschillende doelgroepen.

2. Contentconcretisering

De bestaande teksten zijn herschreven naar klantgerichte taal. Waar voorheen brede termen werden gebruikt, werden nu duidelijke voorbeelden toegevoegd. Zo werd meteen duidelijk wat Boys with Brains in de praktijk levert.

3. Visuele opbouw en klantbewijzen

De site kreeg een blokkenstructuur die door de hele website terugkomt, vergelijkbaar met best practices uit de sector. Unieke kwaliteiten van Boys with Brains, zoals Europese dekking, snelle capaciteitslevering en 24/48h responstijd zijn nu meteen zichtbaar.

Ontdek wat ik voor jouw bedrijf kan betekenen
Volgende
Volgende

Projecten bij Interpolis